Miguel Fernando Ruiz de Villalobos ens va comentar que Maria Elias, vídua de l'actor Juan Luis Galiardo, guardava uns cartells que el seu oncle-avi Antonio-Venancio Solé Fabregat havia dissenyat en els anys 40 per al cineclub d'un sanatori francés, i que mai s'havien exposat. Avui podem veure aquestes interessants obres gràfiques ignorades injustament durant tants anys.
La peripècia d'un dibuixant:
Antonio-Venancio Solé Fabregat, va nèixer a Miravet (Tarragona) l'any 1916. Va tenir la mala sort d'enganxar la Guerra Civil. Amb 20 anys i amb ideología llibertària, decideix prendre les regnes del seu destí afiliant-se a la CNT. Incondicional de Durruti s'apunta per anar al front amb el bàndol republicà; no se sap si es veu implicat en la batalla de l'Ebre, on va morir un germà seu, o potser a la de Terol. Amb la retirada quan va poder creuar els Pirineus per entrar a França on va estar internat al camp d'Argelers, quan poc després esclataria la Segona Guerra Mundial.
Ja no va tornar a Espanya fins quasi be jubilar-se toti que venia a pasar els estius però la seva residència era París. Com va estar ferit de guerra ja no va tornar a les trinxeres. Cap a 1947-48 degut a un brot de tuberculosi va estar ingressat durant un temps a un sanatori anti-tuberculós.
Allà va poder desenvolupar la seva faceta com a dibuixant. El director del centre en veure la destresa i facilitat que tenia amb el dibuix li va deixar una sala-taller perquè pogués treballar al seu aire; aquest sanatori disposava d'un Cineclub, i li va encarregar que se'n ocupés de la programa- ció de les pel.lícules. Agraït va asumir la responsabilitat presentant cada semana els cartells dibuixats amb els seus protagonistas o amb algun altre motiu que li pogués inspirar el tema de la pel.lícula.
Degut a les dificultats d'aquella postguerra no va poder dedicar-se professionalment al disseny gràfic i va haver d'escollir una altra professió que li permetés viure.
Horari:
De dilluns a divendres
de 10 a 14 i de 16 a 20